zaterdag 8 juli 2017

Een Solange T-shirt

De nieuwe See You At Six-collectie ontlokte bij mij meerdere "oooh's!!!"... De lichte kleuren deden me tegelijk ook denken van "mmmm....???". Dubbele gevoelens dus...
Ik koos uiteindelijk toch voor een lap Grill (french terry): gebroken wit met kleine rechthoekjes.
De ideale stof om uit testen of ik de Solange Jurk uit La Maison Victor ook zonder rits over mijn lichaam zou krijgen (zie DEZE POST voor de rits- en stretchloze Solange Jurk). Dat lukte dus...
Het eindresultaat leek helaas meer op een slaapkleedje dan een sportieve jurk... IRL dan toch want online viel het op foto volgens sommigen nog heel goed mee... (benieuwd: zie Instagram NaaisgeriefTinne_V of hier).

Lang treurde ik niet. Problemen vragen om creatieve oplossingen. De schaar schoot opnieuw door de stof. De jurk werd getweeëndeeld!!! Twee voor de prijs van één en al! De (voorlopige) nieuwe eindstand:

Een Solange T-shirt! 


Nadat de foto's aan het water ingeblikt waren, trokken fotografe Winnie Fast (zie hier) verder naar de Postelse Abdij alwaar we gingen toeristen in eigen dorp. Een crèmegelaske eten enzo... 

Wat flaneren met de gouden sjakos...


En met nog een andere...


Wat me "naadloos" brengt naar het achterpand... Zie je dat deze in twee werd geknipt? Hoor je het gesakker en het ge"shit" op de achtergrond? Meer info op vraag verkrijgbaar...

Behalve toeristische tips wil ik je nog iets anders meegeven: als je een stof gebruikt met een print, leg je deze print best zo dat deze in elk geval al mooi symmetrisch ligt met de onderkant van je T-shirt, jurk (of een mouw)... Een scheve print valt immers het meest op aan een zoom...

Wat mij betreft, heb ik een perfect nieuw T-shirtpatroon overgehouden aan mijn eerste Solange-avontuur! Ik merk dat op de foto's de borstnepen wat meer opvallen dan in het echt. Bij de jurk vallen ze beter op de juiste plaats, hier floepen ze wat omhoog. Ik kan ze beter wat proberen te verlagen...  


Houd jij er ook zo van om van T-shirt patronen jurken te maken en andersom???

Aan de rok heb ik trouwens nog iets meer werk... Die is nu toch wel een beetje te kort en moet nog creatief verlengd worden!   



Naaisgroetjes van TinneV!

Patroon: T-shirt afgeleid van de Solange Jurk, la Maison Victor (meer info in DEZE post, maten 50 en 56 van de jurk zijn op de site van La Maison Victor trouwens gratis te downloaden!)
Stof: Grill, See you at Six van bij Cas en Nina
Foto's: Winny Fast (via Instagram: HIER) bracht dit blogbericht naar een hoger niveau! We hadden verder ook dikke lol tijdens ons uitje samen ;-). 

15 opmerkingen:

  1. Een vlot shirtje geworden! Mij leek het jurkje ook best okee hoor, haha maar live kan t anders zijn natuurlijk.

    Die borstnepen maken de passing vaak wel mooier vind ik! Wel goed controleren of ze goed zitten :) Bij jou zitten ze duidelijk te hoog, dus borstontsteking verlagen of hele neem verlagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pff autocorrect 😂😂 BorstPUNT of hele NEEP verlagen dus...🙈

      Verwijderen
    2. haha, ik had het begrepen maar het is inderdaad een grappige autocorrectie geworden ;-). Klopt, de nepen zitten te hoog... Ik weet niet of het nog haalbaar is nu om ze nog te verlagen want voor zo'n neepje heb je wat extra stof nodig aan de zijkant...

      Verwijderen
  2. Mooi! En ondanks het gevloek vind ik die naad vanachter wel tof, hoor ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dat is ook een manier om er naar te kijken ;-). Dus misschien kan ik doen alsof het zo bedoeld is ;-)

      Verwijderen
  3. leuk aangepast, al vond ik het origineel ook wel best meevallen! En waarom is het achterpand nu in 2 geknipt? :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, op foto lijkt het echt beter dan het er uit zag. Ivm dat achterpand... ik dacht toch eens even een beetje te doen wat voorgeschreven was en het achterpand in twee delen te knippen, onderaan in de rug loopt dat immers niet gelijk om de natuurlijke rondingen op te vangen. Geen goed idee als je zo'n stof met rechthoekjes gebruikt natuurlijk! Je krijgt een heel chaotisch gevoel dan... Dus heb ik alles terug rechtgeknipt, de lijnen tegen elkaar gespeld en dan alles gedriegd om nog enigszins een fatsoenlijk zicht op de rug te krijgen! Stom he? Maar het eindresultaat kan er genoeg mee door dus ik zeur er verder niet over ;-)

      Verwijderen
  4. Mooi Tinne. Die naad in de rug geeft het shirt nog iets extra's !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk geworden zo! Misschien dat ik dit patroon nu toch wat serieuzer ga bekijken, want in shirt vorm vind ik het eigenlijk nog leuker :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de kunst bestaat er in van naar de basis van een patroon te kijken, door alle rest en dan zie je vaak allerlei mogelijkheden, also sprak de vrouw die gewoon verkeerde keuzes maakte ;-)).

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!