woensdag 22 februari 2017

Ode aan het Laure-jurkje, de lente, de Kringwinkel...

Ik houd van de patroontjes van StraightGrain. Eenvoudige modelletjes, goede patronen, realistische maten, vele mogelijkheden en een goede handleiding. 
Toen ik het eerste Laure-jurkje op Facebook zag, heb ik het patroontje dan ook meteen besteld. In mijn (nog steeds overvolle) stoffenkast vond ik meteen drie ideale stofjes voor het elegante qipao-jurkje.
Bij het eerste exemplaartje moest ik even puzzelen aan het kraagje om de twee voorpanden aan elkaar te zetten, maar voor de rest zat het jurkje supervlot ineen.
Op naar nummer twee en drie. Ook deze waren snel klaar, pasten meteen goed en we vonden ze supermooi!


En toen zag ik in de plaatselijke kringwinkel een prachtig groot dekbedovertrek...  Hiermee maakte ik drie schattige Laure-A jurkjes met een kapmouw. Ik voerde de jurkjes met het effen stofje van hetzelfde dekbedovertrek. 

Met de rest van de stof kan ik nog gemakkelijk een bloes voor mij en voor de drie kleindochters maken. Het dekbedovertrek kostte me 4,5€! 

We vonden de jurkjes zo leuk, dat we besloten een echte fotoshoot te doen. Wij hebben genoten. Lien, Sam en Fie gedroegen zich als echte modellen. Arne wilde ook wel gegrimeerd worden en zijn nieuwe Theo-hemdje showen.

 En nu zeg ik niks meer. Geniet van de foto's! Die spreken voor zich.






Zwichtte jij al voor deze geweldige hype in naailand?


Naaisgroetjes Annemie

Met dank aan Jessica (voor het grimeren en het knutselen van de mooie kapsels), Joris (voor de foto's) en Bart en Katrijn (voor de logistiek).
Patroon hemd: Theo van Zonen 09

34 opmerkingen:

  1. Jaaaaa... Ik ben al gezwicht, met 4 versies voor 1 dochter 😂
    Ik ben fan van jouw versies, echt stuk voor stuk pareltjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de complimenten. Ik was ook meteen weg van het patroontje!

      Verwijderen
  2. Al tijden geknipt -- ik vermoed van de eerste dag -- maar nog niet ineen gestikt. Ik doe een effort, want die pracht hier op mijn scherm gaf me precies het laatste duwtje dat ik nodig had!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige overtrek is dat !!!
    Heel mooie jurkjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé. Onbegrijpelijk dat die overtrek in de kringwinkel terech gekomen is, maar...ik ben er superblij mee!

      Verwijderen
  4. zooo mooi! de jurkjes en de modelletjes! toppertjes van tante poppemie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap, de kleedjes, de kleindochters en jou kunsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Laure is ook een tof patroontje en als je dan net dát stofje vindt, kan het niet meer fout gaan hé. Ik ben blij met jouw reactie!

      Verwijderen
  7. Genieten idd van zoveel moois bij elkaar! Je doet me zwichten....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je hier van geniet! En terecht dat je zwicht. Je zal er geen spijt van krijgen!

      Verwijderen
  8. Ik zag ze al voorbijkomen op Facebook en vind ze echt super mooi!!! Wat een mooie foto's en knappe kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heeft super oma weer maar eens mooi gefikst en ...hebben de kleinkinderen mooi geshowd... Dikke pluim

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So much gorgeousness in one go <3 You are an inspiration <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Leuke patroontjes én leuke stofjes maken het makkelijk om iets moois te maken.

      Verwijderen
  12. Ik vind de Laure een prachtig jurkje, maar ik heb jammer genoeg niet echt meisjes in de omgeving om voor te naaien. Zo'n mooie exemplaren allemaal, heerlijk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik naai heel graag voor jongens, maar ben ook blij dat ik nu 3 kleindochters heb om meisjeskleren voor te maken!

      Verwijderen
  13. Ooooh wat een prachtige jurkjes en meisjes en foto's! Ongelofelijk knap. Mag ik een paar foto's delen via FB (met link naar de blog)?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Reacties
    1. Dankjewel. Ja, het was echt leuk om eens een "echte" fotoshoot te doen. De meisjes gedroegen zich als echte modellen, vooral de 2 ousten. Kleine Fie was het snel beu!

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!